Leer en animeer; animaties voor jouw bedrijf

animatie

Animatie is een geweldige manier om informatie over te brengen naar een ander persoon. Het succes van animatie is al jarenlang duidelijk gemaakt door de vele bekende animatiefilms, maar tegenwoordig is er ook steeds duidelijker waarom animatie voor bedrijven werkt. Wil jij jouw bedrijf op de kaart zetten? Dan is het tijd om te investeren in een geweldige animatie. Er zijn veel verschillende mogelijkheden hoe je dit medium kunt inzetten. In dit artikel wordt er uitgelegd waarom het zo’n goed idee is om te werken met animatie.

Je bedrijf wordt beter herinnerd door potentiële klanten
Het doel van reclame, in videovorm of stil beeld, is om mensen te lokken. Je wilt mensen, voornamelijk potentiële klanten, uitleggen waarom jouw bedrijf de beste is. Door reclame in een creatieve vorm in te zetten, vergroot je de kans dat mensen jouw bedrijf herinneren en dus voor jouw bedrijf kiezen wanneer ze een service nodig hebben. Bedrijven die gebruik maken van animaties hebben het voordeel dat ze een onvergetelijke indruk achterlaten bij huidige en potentiële nieuwe klanten. Door middel van animatie kan je in een korte tijd veel inzicht geven in de doelen, waarden en intenties van het bedrijf. Zo krijgen hun klanten een duidelijker beeld.

Een simpele manier van storytelling
Als je te maken hebt met een complex idee of product, kan het een hele uitdaging zijn om het alleen in tekstvorm uit te leggen. Afhankelijk van de manier waarop de kopie is geschreven en hoe technisch deze is, kan het publiek al dan niet verbinding maken en ermee bezig zijn. Kopieer en platte afbeeldingen brengen een idee niet altijd zo tot leven als een geanimeerde video. Animatie is een geweldige manier om een technisch en complex idee of bericht over te brengen in de vorm van een kort verhaal.

Makkelijk aan te passen naarmate de tijd verstrijkt
In deze tijd is het erg belangrijk om je aan te passen aan veranderingen en te laten zien dat je relevant bent als bedrijf. Dit houdt in dat jouw content voor jouw bedrijf het liefst zo flexibel mogelijk moet zijn. Van tijd tot tijd zal jouw bedrijf alle marketing content willen aanpassen. Dankzij animatie is dit geen probleem en kan dit erg kosteneffectief worden uitgevoerd. Als jij de inhoud wilt aanpassen, dan hoef je bij een animatie niet een volledig nieuwe commercial te filmen, je past simpelweg gewoon kleine details in ieder frame aan.